Sider

søndag den 1. juli 2012

Ink It med Fleamarket

Här är en ny tutorial från mig med de nya Ink It-blommorna. Idag tänkte jag visa hur man lätt som en plätt kan använda en vattenbaserad penna för att få häftiga effekter på mulberryblommorna.

I'm back with a new tutorial with the Ink It flowers. Today I am going to show you how you can create cool effects with a water based pen.
Det enda som behövs är en vattenbaserad penna, jag har använt en kalligrafipenna från Zig, en pensel och lite vatten.

You will ned a water based pen, I have used a calligraphy pen from Zig, a paintbrush and some water.
Måla kanterna på blomman med pennan.

Paint the edges of the flowers with the pen.
Pensla sedan på vatten. Se till att pappret verkligen blir mättat, för då kommer färgen att sprida ut sig över blomman.

Soak the flower in water, using the brush. The color will start spreading through the mulberry paper.
På den ena blomman har jag gjort tvärtom, och målat mitten i stället för kanterna, innan jag penslat på vatten.

I made one of the flowers the opposite way, and painted the middle instead of the edges before I soaked it in water.
Låt blommorna torka helt, och sedan kan du använda dem.

Let the flowers dry completely, and the the fun begins!
Jag gjorde dessa för att matcha Fleamarketpapprena.

These are made to match the Fleamarket collection.
Happy creating!

//Jenny

Ingen kommentarer:

Send en kommentar