Sider

tirsdag den 11. september 2012

Fleamarket Art Journal

Håller ni på med Art Journaling? Jag har inte hållit på så länge, men jag tycker att det är ett bra sätt att testa olika idéer och tekniker.

Min art journal är en gammal antologi från skolan, där jag har limmat ihop sidorna två och två för att få lite stadga, och sedan grundat med akrylfärg. Därefter är det bara att kladda på.

Här har jag använt en mask och blå Glimmer Mist för att göra bakgrunden, och sedan har jag klistrat in olika utklippta bilder och tags från Fleamarket.serien. Sedan har jag kluddat lite oregelbundet med vit akrylfärg, och så här blev resultatet.
Have you tried Art Journaling? I haven't been into that very long, but I have discovered that it's an excellent way of trying out new ideas and techniques, and not having to make a full layout in the process, It's tons of fun!

My art journal is a recycled anthology book from school. I have glued some pages together to create a steady foundation, and then I have primed it with white acrylic paint.

On this page, I have used a mask and some Glimmer mist for the background, and then I have added some cut-out pictures and tags from the Fleamarket collection. After that, I messed it up a little with some more white acrylig, and this is how it all turned out.

Happy Creating!
//Jenny

2 kommentarer:

  1. Det ser meget spændende ud - har aldrig selv prøvet det, men måske skulle man på et tidspunkt give sig selv den udfordring.

    SvarSlet
  2. Det er superflot. Cool mix of colors and images.

    SvarSlet