Sider

lørdag den 29. december 2012

December means Tivoli

Hej alla!

Idag, så här en av de sista skälvande dagarna på detta året, tänkte jag visa en layout om vad december månad innebär för mig. En av de viktigaste sakerna jag och min familj gör innan jul är att fly stressen och tillbringa en lördag i Köpenhamn, på Jul i Tivoli, tillsammans med goda vänner. Det har blivit en kär tradition, och nästan ett måste för att finna den där riktiga julstämningen. Ja, och så måste jag ju fylla på förrådet av vackra julkulor från Lisbeth Dahl, också. Och åka några iskalla varv i Daemonen med sonen... det är nästan viktigast av allt. De vackra papprena från A Christmas Story blev perfekta till den här layouten.

I made this layout, with papers from the A Christmas Story collection after a sketch from our own Nadias challenge site Once Upon a Sketch, and it's about what December means to me. My family and I always go to Copenhagen before Christmas, to spend a day in the amusement park Tivoli, where there's a magical Christmas fair every year. That's where I find my Christmas spirit, among the little ornament shops and seasonal displays. I also go for a few rides in my favourite roller coaster, the Demon, with my son, while I'm at it.

Happy new year!

//Jenny





Ingen kommentarer:

Send en kommentar